تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد
سرخط خبرها

درباره عکسی که نگاه جامعه جهانی به ایدز را تغییر داد

  • کد خبر: ۵۳۶۳۹
  • ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
درباره عکسی که نگاه جامعه جهانی به ایدز را تغییر داد
این عکس که در سال ۱۹۸۹ توسط ترزه فرر از خانواده کربی گرفته شد، به تصویری شهرت دارد که در سراسر جهان چهره ایدز را تغییر داد. این تصویر برای اولین‌بار قربانیان ایدز را به‌عنوان یک انسان و افراد دارای خانواده نشان می‌داد.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ این عکس که در سال ۱۹۸۹ توسط ترزه فرر از خانواده کربی گرفته شد، به تصویری شهرت دارد که در سراسر جهان چهره ایدز را تغییر داد. این تصویر برای اولین‌بار قربانیان ایدز را به‌عنوان یک انسان و افراد دارای خانواده نشان می‌داد.
 
در آن دوران بزرگ‌ترین مخالفان ایدز که درواقع لازم نمی‌دانستند اقدامی برای این بیماری صورت بگیرد، محافظه‌کارانی بودند که دم از اهمیت ارزش‌های خانوادگی می‌زدند، اما این عکس نشان داد که بیماری اچ‌آی‌وی بیش از هرچیز با ارزش‌های خانوادگی مرتبط است و برای حفظ این ارزش‌ها باید برای خانواده‌ها نیز ارزش قائل شد.
 
در نوامبر سال ۱۹۹۰، مجله «لایف» عکسی از یک جوان به نام دیوید کربی منتشر کرد. در این عکس، خانواده کربی به دور بستر دیوید جمع شده‌اند که ایدز بدنش را تحلیل برده، نگاهش انگار به چیزی ماورایی گره خورده است و آخرین نفس‌هایش را می‌کشد. «لایف» در توضیح این عکس نوشته بود: «پس از ۳ سال مبارزه با ایدز و انگ‌های اجتماعی آن، دیوید کربی دیگر نتوانست به مبارزه ادامه دهد. درحالی‌که پدر، خواهر و خواهرزاده‌اش با درد و رنج کنار او ایستاده بودند، بنیان‌گذار و رهبر ۳۲ ساله بنیاد ایدز در «استافورد» ایالت اوهایو احساس کرد که زندگی‌اش رو به پایان است. دیوید نجوا کرد: «من آماده‌ام»، به زحمت آخرین نفس را فروداد و تسلیم شد.»

ترزه فرر که در آن زمان دانشجوی روزنامه‌نگاری بود، تصویر دلهره‌آور کربی را در بستر مرگ ثبت کرد و این تصویر به‌سرعت به یکی از عکس‌های تأثیرگذار از بیماری ایدز تبدیل شد که تا آن زمان میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان آلوده کرده بود. با انتشار این عکس در مجله «لایف»، گویی وجدان ملی آمریکا درباره این بیماری بیدار شد. با اینکه مردم در آن زمان می‌دانستند که بیماری ایدز درنهایت بیمار را به کام مرگ می‌کشد، بیشتر آن‌ها فقط به‌صورت انتزاعی از اثرات آن اطلاع داشتند، اما پس از آن، اعتراضات به دولت آمریکا درباره شیوه مدیریت بحران ایدز در کشور اوج گرفت.
 
جنجالی که عکس دیوید کربی در آمریکا به راه انداخت، با این اعتراضات پایان نیافت. در سال ۱۹۹۲ برند شناخته‌شده پوشاک «بنتون» که پیش‌تر از تبلیغاتی مناسب با محصولات این شرکت بهره می‌برد، از تصویر مشهور دیوید کربی در بستر مرگ استفاده کرد. استفاده از این عکس با اجازه ترزه فرر و خانواده کربی صورت گرفته بود، اما بسیاری از مردم و نهاد‌ها شرکت «بنتون» را به سوءاستفاده از احساسات مردمی و بیماری ایدز محکوم کردند. در پاسخ به این واکنش‌ها، پدر دیوید کربی به ترزه فرر می‌گوید: «بنتون از ما استفاده نکرد، ما از بنتون استفاده کرده‌ایم. به‌خاطر بنتون عکس تو در سراسر جهان دیده شده است و این همان چیزی است که دیوید‌ می‌خواست.»


تغییر چهره جهانی ایدز با یک عکس!
پدر دیوید کربی، پسرش را در بستر مرگ آرام می‌کند


تغییر چهره جهانی ایدز با یک عکس!
پرستاری بر بالین کربی، بهار ۱۹۹۰
 
 
تغییر چهره جهانی ایدز با یک عکس!
مادر دیوید کربی عکسی از پسرش را پیش از حادشدن اوضاع جسمی او نشان می‌دهد
 
تغییر چهره جهانی ایدز با یک عکس!
دیوید کربی، اوهایو، ۱۹۹۰
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->